Hızlı Aktarım |Güncel Haberleri Hızlıca Takip Edin

  1. Anasayfa
  2. »
  3. İş Dünyası
  4. »
  5. TLS İstemcisi Kimlik Bilgisi Oluşturulurken Önemli Bir Hata Oluştu

TLS İstemcisi Kimlik Bilgisi Oluşturulurken Önemli Bir Hata Oluştu

admin admin - - 3 dk okuma süresi
41 0

Makalede Ne Var?

TLS’nin açılımı taşıma katmanı Güvenliği. Birincil işlevi, istemciler ve sunucular arasında bir güvenlik katmanı görevi görerek hem özgünlüğü hem de veri şifrelemeyi sağlamaktır. TLS el sıkışma işlemi sırasında sunucu, kimliğini doğrulamak için istemciye bir SSL/TLS sertifikası sunar. Genellikle istemci aygıtının güvendiği bir Sertifika Yetkilisi (CA) tarafından verilen bu sertifika, herhangi bir gerçek bağlantı girişiminden çok önce güven oluşturur.

Daha sonra sertifikanın geçerliliği, istemcinin TLS yazılımına dahil edilen internet güvenlik protokolleri kullanılarak istemci tarafından doğrulanır.

Ancak istemcinin, sunucu tarafından gönderilen mesajların şifresini çözemediği ve hataya yol açabileceği durumlar vardır. Hata mesajı, istemcinin TLS bağlantısı için güvenli kimlik bilgileri oluşturmada zorluklarla karşılaştığını gösterir. Karşılaşılabilecek tam hata mesajı şöyledir:

‘TLS istemcisi kimlik bilgisi oluşturulurken önemli bir hata oluştu. Dahili hata durumu 10013’tür.’

Bu hata, yanlış yapılandırılmış sistem ayarları, güncel olmayan şifreleme algoritmaları veya sertifikanın kendisiyle ilgili sorunlar gibi çeşitli kaynaklardan kaynaklanabilir. Dahili hata durumu 10013 genellikle Windows SChannel sağlayıcısının güvenli bir bağlantı kurmak için sertifikaya karşılık gelen özel anahtarı kullanamamasıyla ilgili sistemik bir sorunu belirtir.

Bu sorunu daha doğru bir şekilde belirlemek ve çözmek için aşağıdakilerden emin olunmalıdır:

Sunucu ve istemci yapılandırmalarının uyumluluk açısından incelenmesi ve her ikisinin de güvenli protokoller kullandığının doğrulanması önerilir. Önerilen sorun giderme adımlarının (TLS 1.2 ve TLS 1.3’ün etkinleştirilmesi ve doğru sertifikaların mevcut olduğunun doğrulanması gibi) uygulanması sorunu çözmezse, olay günlüklerini incelemek veya bu konuda uzmanlığa sahip BT uzmanlarından yardım istemek gerekebilir. ağ güvenliği ve sistem yönetimi.

Bu durumu düzeltmek için, hem istemci hem de sunucu tarafı için İnternet Seçenekleri ayarlarında mevcut tüm TLS protokollerini etkinleştirmeniz yeterlidir.

Alternatif olarak TLS protokolleri komut satırı kullanılarak etkinleştirilebilir.

Bazı durumlarda istemci, bağlanmaya çalıştığı sunucuyla uyumlu olmayabilir ve bu da hataya yol açabilir. Bu olasılığı ortadan kaldırmak için sunucunun TLS 1.2’yi desteklediğinden emin olarak uyumluluğunu kontrol edin. Uyumluluk eksikse daha ayrıntılı bilgi için sunucunun yöneticisiyle iletişime geçin.

İlgili Yazılar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir